Καθηγητές Δραματικής Σχολής
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Είναι απόφοιτος της Σχολής Αναβρύτων. Παρακολούθησε μαθήματα πιάνου και θεωρητικών στο Εθνικό Ωδείο και στο Ωδείο N. Σκαλκώτας (1983-1986) και υποκριτικής στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης της Ε. Χατζίκου (1985-1987). • Με υποτροφία από το Ίδρυμα Α. Ωνάσης, σπούδασε Μουσική Σύνθεση και Διεύθυνση Ορχήστρας στο Κονσερβατόριο της Ουτρέχτης (1986-1993). Υπήρξε μαθητής των: Henk Alkema (μουσική για θέατρο και κινηματογράφο), Tristan Keuris (σύγχρονη μουσική), Kenneth Montgomery (διεύθυνση ορχήστρας-φωνητικών συνόλων-Όπερας) και David Porcelijn (διεύθυνση σύγχρονης μουσικής). Έτος απόκτησης πτυχίου Μουσικής Σύνθεσης (Βραβείο Σύνθεσης): 1993 Έχει διατελέσει: • Το 1997 ίδρυσε μαζί με τον Άγγλο τενόρο-δραματουργό Phillip Curtis και την Ολλανδή μουσικό Margot Hoiting το «Music Theatre Group Amsterdam» με στόχο την έρευνα και τη διάδοση του σύγχρονου μουσικού θεάτρου. |
Σκηνοθέτης – ηθοποιός – δάσκαλος υποκριτικής. Αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Λευτέρη Βογιατζή, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, Ariane Mnouchkine, Θωμά Μοσχόπουλο, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Γιάννη Λεοντάρη, Θοδωρή Αμπαζή, Δημήτρη Τάρλοου, Έφη Θεοδώρου, Σπύρο Ευαγγελάτο, Σταμάτη Φασουλή, Θοδωρή Γκώνη, Μάγια Λυμπεροπούλου, Hélène Cinque, John Todd, Θέμη Μουμουλίδη, Βασίλη Νικολαΐδη, Πέτρο Σεβαστίκογλου, Παντελή Βούλγαρη, Χρήστο Μασσαλά, Λευτέρη Χαρίτο, Νίκο Περάκη, Μανούσο Μανουσάκη, Δημήτρη Ζάχο, Γρηγόρης Καραντινάκη κ.α, στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος, Πενθεσίλεια, Κύκλωπας, Τα Μάτια, Δεν πληρώνομαι-δεν πληρώνω, Αγαπημένε μου Χέρπερτ, The Show, ποιος θα αντέξει, Arizona, Δύο Θεοί, Το δάνειο, Όλα τα μανιτάρια τρώγονται, Ο Μουνής, Άλμανάκ, Βυσσινόκηπος, Μια γιορτή στου Νουριάν, Μανδραγόρας, Αδάμ και Εύα, Τι γλώσσα μιλάμε, Άλμπερτ;, Πινόκιο, κ.α Ως δάσκαλος υποκριτικής έχει διδάξει στον Πειραϊκό Σύνδεσμο, στην σχολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας – Ιάκωβος Καμπανέλης, στο Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη, στην Πράξη Επτά, στο Θέατρο Χώρος. |
Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε Νομικά στη Νομική Σχολή Αθηνών και θέατρο στην Ελλάδα και στη Ρώσικη Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης της Μόσχας. Υπήρξε βασικό στέλεχος της ομάδας της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου υπό την διεύθυνση Στάθη Λιβαθινού, και συνεργάστηκε με τη Νέα Σκηνή και τον Λευτέρη Βογιατζή σε 8 παραστάσεις, καθως και με άλλους Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες σε θέατρο και κινηματογράφο.
Έχει τιμηθεί με τις εξής διακρίσεις: Βραβείο Δημήτρης Χορν, 2ο βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου περιοδικού Αθηνοράματος, τιμητική διάκριση διεθνούς ρεπερτορίου θεάτρου 2010 από τηνΈνωση Ελλήνων Κριτικών και με βραβείο 2ου ανδρικού ρόλου από την ακαδημία κιν/φου. Από το 1998 διδάσκει αδιαλείπτως σε εθνικές, κρατικές και ιδιωτικές θεατρικές σχολές της Ελλάδας.
Σπούδασε φιλολογία και θεωρία λογοτεχνίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το διδακτορικό της στο ίδιο πανεπιστήμιο έχει αντικείμενο μεταποικιακές και φεμινιστικές προσεγγίσεις στις Βυζαντινές Μυθιστορίες, και ένα μέρος της έρευνας εκπονήθηκε στο Harvard με υποτροφία από το ίδρυμα Fulbright.
Σήμερα κάνει μεταφράσεις και επιμέλειες, και συνεργάζεται με το περιοδικό Yusra. Ασχολείται κυρίως με τη φεμινιστική και κουήρ λογοτεχνία και θεωρία, τις πολιτικές δυναμικές της λογοτεχνίας και τις διάφορες εκφάνσεις της ποίησης σήμερα.
Υπότροφος του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ) για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής (2η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για Υποψήφιους Διδάκτορες). Καθώς είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με θέμα Διδακτορικής διατριβής: Οι σκηνικές προσεγγίσεις του Άμλετ (τέλη 20ου-αρχές 21ου αι.) στην Ευρώπη και η εικόνα του δυτικού πολιτισμού. (επιβλέπων καθηγητής: Πλ. Μαυρομούστακος). Παρακολούθησε το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ίδιου τμήματος με θέμα διπλωματικής «Ο Άμλετ και ο 21ος αιώνας. Η αμφισβήτηση του οικοδομήματος της δυτικής σκέψης», ενώ παρακολούθησε το εαρινό εξάμηνο του Master 2 « Théâtre et Autres Arts » (département de l’ Institut d’ Etudes Théâtrales) στο Πανεπιστήμιο : Paris III Nouvelle Sorbonne. Σπούδασε στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και στην δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν. Υπήρξε βοηθός του Στάθη Λιβαθινού στις παραστάσεις της Πειραματικής Σκηνής: Μολιέρος: Εταιρεία υποκριτών του Μ.Boulgakof, Όνειρο του A.Strindberg, Το βλέμμα του μελαμψού άντρα του I.del Moral. Στις δραστηριότητές της περιλαμβάνονται ανακοινώσεις σε συνέδρια, επιμέλειες θεατρικών προγραμμάτων, δημοσιεύσεις άρθρων, κριτικών και συνεντεύξεων,(Καθημερινή, Μανδραγόρας, Αυγή, Only theatre). Σχεδιασμός και συμμετοχή στα πιλοτικά προγράμματα θεατρικής και αισθητικής αγωγής στον Δήμο Αθηναίων (2006-2012). Βοηθός του καθηγητή Πλάτωνα Μαυρομούστακου στο μεταπτυχιακό μάθημα του τμήματος θεατρικών σπουδών εργαστήριο δραματολογικών και σκηνοθετικών πρακτικών σε συνεργασία με το θέατρο Τέχνης (2015-2016) και επίσης στο μάθημα : Εργαστήριο Δραματολογικών και Σκηνικών Πρακτικών – Για τις θεατρικές περιόδους 2016 – 2017/ 2017-2018 συντονίζει την ερευνητική και δραματουργική ομάδα στη σειρά εκδηλώσεων Συνέβη στην Ελλάδα, στο Εθνικό Θέατρο η οποία είναι βασισμένη σε θέματα από τη Νεοελληνική Ιστορία, σε σκηνοθεσία Ν. Χατζόπουλου. Επιστημονική συνεργάτης στο τριετές φεστιβάλ μεταπολεμικού Ελληνικού έργου που διοργανώνει το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά(2018-2019) και επιμελήτρια των τόμων που απορρέουν από αυτό. |
Η Ασπασία Μηλιαράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης . Είναι αριστούχος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου (1996-1999), ενώ έχει σπουδάσει χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στη σχολή της Ραλλού Μάνου(1993-1996). Στο Σωματικό θέατρο έχει εκπαιδευτεί πάνω στο σύστημα του John Britton από το Duende School of Ensemble Physical Theater και στο Devised Physical theater στη σχολή της Stella Adler studio of acting στη Νέα Υόρκη. Διδάσκει στην Δραματική σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου και στο θέατρο των Αλλαγών το μάθημα του Σωματικού θεάτρου. Διοργανώνει σεμινάρια και μαθήματα πάνω στο Σωματικό θέατρο και την υποκριτική ομαδικά και ατομικά. Έχει διδάξει στο Ηράκλειο-Κρήτης το μάθημα του ‘’Θεραπευτικού Θεάτρου’’. Είναι Δασκάλα και Θεραπεύτρια Reiki,( Reiki Master Teacher/Caruna Practitioner), Θεραπεύτρια στο Θεραπευτικό Άγγιγμα Χριστικής Ενέργειας, συντονίστρια Διαλογισμών και Ενεργειακών Αυτοσχεδιασμών. Το 2019 έκανε την κίνηση της παράστασης «αφορμή Τρωάδες », σε σκηνοθεσία Τάσου Αλατζά Το 2017 παρουσίσε την πρώτη της προσωπική δουλειά Σωματικού Θεάτρου(σύλληψη-κίνηση-σκηνοθεσία) ‘’Emotions Project’’,στα πλαίσια του Off-Off Athens theater festival στο θέατρο Επι Κολωνώ. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο με σκηνοθέτες όπως ο Γ. Θεοδοσιάδης, Ι. Σιδέρης, Κ. Δαμάτης, Γ. Ιορδανίδης, Β. Νικολαΐδης, Θ. Παπαθανασίου, Μ. Ρέππας, Κ. Τσώνος, Ν. Μαυροειδής, Α. Τέμπος, Δ. Αποστόλου, Α. Μορφονιός, Π. Φιλιππίδης, Α. Ρήγας Δ. Κουτσιαμπασάκος, Γ. Πετρινιώτης, Α. Αγγελόπουλος κ.α. |
Απόφοιτος της Δραματικής σχολής του θεάτρου Εμπρός (2000) Σκηνοθέτησε: Ο Εραστής (Θέατρο Αγγέλων Βήμα 2018). Το σπίτι στη λίμνη (Θέατρο Στον κινηματογράφο συμμετείχε ως ηθοποιός στα: Ο καλύτερός μου φίλος, Στην τηλεόραση συμμετείχε στα: Πενήντα-πενήντα σκηνοθεσία: Β. Θωμόπουλου, Η |
![]() Απόφοιτος της Νομικής Σχολή του ΕΚΠΑ, αριστούχος της Σχολής Θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ και αριστούχος της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου. Εργάζεται στο θέατρο από το 1993. Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι Κ. Ρουγγέρη, Κ. Τσιάνος, Σ. Α. Ευαγγελάτος, Β. Θεοδωρόπουλος, Κ. Δαμάτης, Σ. Χατζάκης, Στ. Λιβαθινός, Μ. Μουμούρης, Στ. Τσακίρης, C. Grauzinis, Ρ. Πατεράκη, Σ. Κακκάλας κ.α. στο Εθνικό θέατρο, το Αμφιθέατρο, το Θεσσαλικό θέατρο, το θέατρο του Νέου Κόσμου, το θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κρήτης, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου. Έχει συμμετάσχει σε τηλεοπτικές σειρές όπως: Γόβα στιλέτο σε σκην. Ρ. Εσκενάζυ, Πρόβα νυφικού σε σκην. Κ. Κουτσομύτη, Με θέα στο πέλαγος σε σκην. Γ. Βασιλειάδη κα. Έχει ασχοληθεί περισσότερα από 20 χρόνια με την μεταγλώττιση σειρών και παιδικών εκπομπών και ταινιών τόσο ως ηθοποιός, όσο και ως σκηνοθέτης. Από το 2015 διδάσκει στη δραματική σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου υποκριτική. |
Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή ΒΕΑΚΗ και από το 1999 εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
Το 2012 έκανε την πρώτη του σκηνοθεσία στο θέατρο.
Έκτοτε, έχει σκηνοθετήσει τα έργα: «Οι Χαλασοχώρηδες» του Αλ.Παπαδιαμάντη, «Το Ρωμαϊκό Λουτρό» του Στανισλάβ Στρατίεβ, «H Μαζώχτρα» του Αργύρη Εφταλιώτη, «Εμείς, οι άλλοι» κινητή παράσταση για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Αυτόχειρ» του Μιχαήλ Μητσάκη, «Το σχοινάκι» της Νάντιας Δρακούλα στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, «Αγγέλα» του Γ. Σεβαστίκογλου στο θέατρο «cartel», «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως» του Γ.Βιζυηνού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, «Σφαγείο» του Ιλάν Χατσόρ, «Βόυτσεκ» του Γκεόργκ Μπύχνερ, «Γάμος» του Μ.Ποντίκα στο θέατρο Σταθμός, «Με την πένα σπαθί» του Μ.Πιτένη στο Δη.Πε.Θε. Κοζάνης, «Ηρακλείδες» του Ευριπίδη στο θέατρο OLVIO, «Το Ξύπνημα της Άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ στο θέατρο Νους.
Έχει συνεργαστεί, ως σκηνοθέτης, σε προγράμματα εφηβικού θεάτρου, με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και τον Δήμο Αμαρουσίου. Έχει σκηνοθετήσει ερασιτεχνικές παραστάσεις και έχει διδάξει σε σεμινάρια και θεατρικά εργαστήρια για ενήλικες και εφήβους, ερασιτέχνες ηθοποιούς.
Έχει διδάξει Υποκριτική σε σεμινάρια για επαγγελματίες ηθοποιούς.
Έχει διδάξει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ το μάθημα «Δραματοποίηση Λογοτεχνίας» (2019-2022)
Το καλοκαίρι του 2017 ήταν μεταξύ των προσκεκλημένων της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, και συμμετείχε ως ομιλητής στην Ημερίδα που διοργανώθηκε από την ‘Ένωση σε συνεργασία με το Ελληνικό φεστιβάλ, με θέμα «διασκευή λογοτεχνικών κειμένων στη σύγχρονη σκηνή». Τον Οκτώβριο του 2021 συμμετείχε ως ομιλητής στο Δ΄ Διεθνές Συνέδριο για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη που διοργάνωσε η Εταιρεία Παπαδιαµαντικών Σπουδών με θέμα: «Η διαχρονία του Παπαδιαμάντη (λογοτεχνία, ζωγραφική, θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση, μουσική).»
Διδάσκει Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου από το 2017.
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών (Καλών Τεχνών): “Σκηνική Πρακτική: Διδακτική και Κοινωνικές Εφαρμογές” του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Διετέλεσε καλλιτεχνικός επιμελητής στις Τελετές Έναρξης και Λήξης των Special Olympics 2011 στην Αθήνα , αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής για τη διεκδίκηση του Μεσολογγίου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ευρώπης 2021, ενώ τώρα Την περίοδο 2016-2017 σκηνοθέτησε τις παραστάσεις “Θουκυδίδης Δραματικός, Τα περί Πλάταιαν και άλλα δεινά” και “Θουκυδίδης Δραματικός. Πολέμου Ειρωνείες: Τα εν Πύλω και εν Ιθώμη Δράματα” στο πλαίσιο του σπουδαστικού προγράμματος “Θουκυδίδης Δραματικός” το οποίο απευθυνόταν σε σπουδαστές και αποφοίτους Δραματικών Σχολών και Κλασικών Γραμμάτων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι παραστάσεις παρουσιάστηκαν στο Θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης, στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, στο Φεστιβάλ Αισχυλείων στην Ελευσίνα, στο Θέατρο Τέχνης – Κάρολος Κουν και στο θέατρο του Ιδρύματος Β.&Μ. Θεοχαράκη. Από το 2019 διδάσκει το μάθημα της Υποκριτικής – Αυτοσχεδιασμού στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου. Τέλος, είναι υπεύθυνος της Αναβάθμισης της Δραματικής Σχολή του Εθνικού Θεάτρου |
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης είναι αρχιτέκτονας, σκηνογράφος και εικαστικός, απόφοιτος αρχιτεκτονικής και μεταπτυχιακών σπουδών στον αστικό σχεδιασμό (MA Urban Design), του πανεπιστημίου Greenwich στο Λονδίνο καθώς και κάτοχος του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών της ΑΣΚΤ. Έχει σχεδιάσει σκηνικά για παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο Κ.Θ.Β.Ε., στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, στο Θέατρο Τέχνης και αλλού. Ως εικαστικός έχει πραγματοποιήσει δύο ατομικές εκθέσεις κι έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Dimitris Polychroniadis is an architect, set designer and visual artist with a BA and Diploma of architecture as well as an MA of Urban Design at the University of Greenwich, London. Furthermore, he has acquired an MFA at the Athens School of Fine Arts (ASKT). He has worked for productions of the Greek National Theater, The Greek National Opera, Athens & Epidaurus Festival, The State Theater of Northern Greece, Michael Cacoyannis Foundation, Thechnis (Art Theater) and Thission Theater, in collaboration with renowned Greek directors. He teaches scenography & costume design at the drama school of the Piraeus Association. As an artist he has held two solo exhibitions and has participated in a number of group exhibitions, in Greece and abroad. |
Ασχολείται με όλο το φάσμα της μουσικής για το θέατρο: Σύνθεση, Ενορχήστρωση, Διεύθυνση Ορχήστρας, Μουσική Παραγωγή, Μουσική Διδασκαλία & Επιμέλεια.Έχει πραγματοποιήσει παραστάσεις, ως ενορχηστρωτής και Διευθυντής Ορχήστρας στα μεγαλύτερα θέατρα της Αθήνας – Ηρώδειο, Παλλάς, Badminton, Πάνθεον, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Ως μαέστρος συνεργάστηκε με την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ στο Orchestra Project του συγκροτήματος «Κίτρινα Ποδήλατα» (Σεπτέμβριος 2017) και ως ενορχηστρωτής διασκεύασε – και ενορχήστρωσε – τα έργα Symphonic Abba και Christmas Rhapsody που παρουσιάστηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών & Θεσσαλονίκης και στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Έχει διευθύνει την Miscolc Symphonic Orchestra στην παράσταση Disney in Concert (Οκτώβριος 2017) και τη Φιλαρμόνια Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών στις παραστάσεις Μαρινέλλα, ο Μύθος (Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος – Φεβρουάριος 2020, Ηρώδειο 2022) και Disney Concerts (Σεπτέμβριος 2022). Ενορχηστρώσεις ή/και Διεύθυνση Ορχήστρας στις παραστάσεις: Moby Dick – The Musical (2022), Tell Me On A Sunday (2019), Cats (2018), Cabaret (2018), Evita (2017), Sweet Charity (2016), Victor Victoria (2016), Nine (2015), Ο Βιολιστής στη Στέγη (2015), Priscilla, Queen of the Desert (2014), Sugar (2013), Chicago (2012), Μαρινέλλα – το Μιούζικαλ (2010, 2011), Το Κλουβί με τις Τρελές (2009), Δύο Τρελοί Τρελοί Παραγωγοί (2007), The Full Monty (2002), Ο Βασιλιάς Κι Εγώ (2001), Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (2000), και τις παραστάσεις του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος Song and Dance (1998) και Jesus Christ Superstar (1997). Έχει ενορχηστρώσει και διευθύνει τις όπερες του Νίκου Καρβέλα Δαίμονες (2013) και Οι Καμπάνες του Edelweiss (2015) με πρωταγωνίστρια την Άννα Βίσση. Master Class on Broadway Orchestration με καθηγητή τον -τρεις φορές υποψήφιο για το βραβείο Tony – Larry Blank. Σε αναγνώριση της συνεισφοράς του στις πολιτιστικές δραστηριότητες του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος τιμήθηκε με το Ειδικό Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίδοσης (Special Award for Artistic Achievement) από τον πρόεδρο του κολλεγίου Dr. John S. Bailey. |
Γεννήθηκε στην Πάτρα. Αποφοίτησε από την Πρότυπη Σχολή Πατρών. Αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1993) .Από το 2014 διδάσκει Υποκριτική στην Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου.
Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Λάρισας, Κέρκυρας, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την Στέγη Ιδρύματος Ωνάση , τα περισσότερα Αθηναϊκά Θέατρα και τους σκηνοθέτες Κ. Τσιάνο, Ν. Μαστοράκη, , Μ. Λυμπεροπούλου ,Γ. Μπέζο, Π. Βασιλόπουλο, Σ. Φασουλή, Κ. Φοντούκη, Θ. Εσπίριτου, Κ. Ρουγγέρη, Ν. Αρμάο , Θ. Μουμουλίδη, Β. Θεοδωρόπουλο, Β. Νικολαίδη, Θ. Θεολόγη, Γ. Ρήγα, Κ. Καστανά , Ζ. Λασάλ, Φ. Μπουντούρογλου, Γ. Θεοδοσιάδη, Χ. Σπηλιώτη, Β. Βολιώτη, Ρ. Οικονομίδου, Γ. Κακλέα, Κ. Μαρκουλάκη, Χ. Δήμα, Σ. Θεοδωράτου, Ν. Κουτελιδάκη , Γ. Εμιρζά ,κ.α.
Έπαιξε στα έργα : Ποίηση Βροχή Μουσική ,Οι Κάφροι , Ορέστεια ,Σταχτοπούτα, Πλούτος, Μελό, Ανδρομάχη , Λα Μοσκέτα ,Πεντάμορφη και το τέρας, Η Τραπεζαρία , Ορνιθες , Οθέλλος , Μορμόλης , Αλχημιστής , Τα γούστα του κ. Σλόαν , Βάτραχοι , Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες , Βασιλικός ,Ειρήνη , Φοιτηταί , Δον Κιχώτης , Η Σπασμένη Στάμνα , Λυσιστράτη , Αγκά Σφι+Φι , Σκουπίδια Δεν Βλέπω, Δεν Ακούω, Δεν Μιλάω, Λυσιστράτη , Ο Βιολιστής στην Στέγη, Ο κύκλος με την κιμωλία, Ο Υπάλληλος , Φλωρεντινή Τραγωδία , Πολύ Κακό για το Τίποτα, Ξενοδοχείο Ο Παράδεισος , Οι Αγαπητικοί της Βοσκοπούλας, Η δε γυνή να φοβήται , Απατεώνες και Τζέντλεμαν, Επιθεωρητής Αντρέ, Αντιγόνη , Φιλάργυρος , Μεφίστο , Φιλουμένα Μαρτουράνο,Ο Θάνατος του Εμποράκου , Βιοτεχνία Υαλικών, Κατ’οίκον εργασία , Οι Γαμπροί της Ευτυχίας , Ο Βυσσινόκηπος , Mόμπυ Ντικ , Anima Eterna, Καλιφόρνια Ντρίμιν Νο2 ,κ.α
Στην Τηλεόραση – Kινηματογράφο – Ραδιόφωνο στα : Γόβα Στιλέτο ,Τμήμα Ηθών ,Το Κλειδί ,Eπτά Θανάσιμες Πεθερές ,Ελλη Λαμπέτη , Πόσο Γλυκά με Σκοτώνεις ,Βέτα Κουήν , O Γάμος της κόρης μου, «8» , Post Human Kind , Ερμηνεία Αγάπης ,Χαρακτήρες κ.α.
Η Τόνια Τσαμούρη είναι Θεατρολόγος και Κριτικός Θεάτρου. Απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Π.Θ.), συνέχισε με τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Royal Holloway University του Λονδίνου (MA in Drama and Theatre Studies). Ολοκλήρωσε με άριστα την διατριβή της στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Α.Π.Θ.) με θέμα την θεατρική και κινηματογραφική γραφή του Χάρολντ Πίντερ υπό το πρίσμα της θεωρίας της Φαινομενολογίας (Διδάκτωρ Φιλοσοφίας). Στη μεταδιδακτορική της διατριβή ασχολήθηκε με τις ηλικιακές διακρίσεις στο θέατρο του Έντουαρντ Ώλμπι και σύγχρονων Αμερικανίδων συγγραφέων. Εργάστηκε ως Θεατρολόγος-ερευνήτρια στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος-«Δεσμοί» της Ασπασίας Παπαθανασίου (2000-2007) και ως υπεύθυνη σεναρίων και τηλεοπτικών σειρών (Production Manager-Reader) στο Τμήμα Μυθοπλασίας του τηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤ1 (2007-2017). Διδάσκει Δραματολογία και Ιστορία και Θεωρία του Θεάτρου στον Πειραϊκό Σύνδεσμο και την Δραματική Σχολή «Αθηνών»-Γ. Θεοδοσιάδης, καθώς και στο “Deree”-The American College of Greece. Έχει διδάξει και έχει δώσει διαλέξεις σε Πανεπιστημιακά τμήματα της Ελλάδας και της Κύπρου. Ως Κριτικός θεάτρου έχει συνεργαστεί με τους ιστότοπους www.tospirto.gr, www.fractal.gr, www.technes-plus.gr, ενώ αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με το www.culturenow.gr. Είναι επίσης υπεύθυνη της στήλης κριτικής του εξαμηνιαίου θεατρικού περιοδικού «Θεατρογραφίες» (Εκδόσεις Δωδώνη). Άρθρα και κριτικές της περιλαμβάνονται σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και ερευνητικούς τόμους. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, όπως επίσης της Ένωσης Ελλήνων Θεατρολόγων, του Harold Pinter’s Society και του The Edward Albee Society. |